Upper Hutt - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ineke en Ruud van Duijn - WaarBenJij.nu Upper Hutt - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Ineke en Ruud van Duijn - WaarBenJij.nu

Upper Hutt

Door: Ineke & Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Ruud

07 April 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Upper Hutt, woensdag 5 april 2017

Voor het eerst in onze trip regent het als we opstaan, de natuur krijgt hierdoor gelijk een andere kleur. We pakken onze koffers en reizen rond 10.00 uur af naar Picton, vandaar gaan we aan boord van de Interislander, de veerdienst tussen Picton en Wellington.

De regen komt met bakken uit de lucht, later vernemen we, dat dit alles, heeft te maken met de cycloon in Queensland, Australië. Onderweg zien we verschillende landerijen, die onder water staan. We laten ons vertellen, dat er in een paar dagen regen voor twee maanden is gevallen.

We leveren de auto in en geven de bagage af, vervolgens inchecken. De overtocht begint een half uur later, maar verloopt goed. We merkten wel dat de zee onstuimiger is, en zicht is er nauwelijks. Dit betekent ook wat extra vaartijd, tegen zessen komen we, in de gietende regen aan.

Onze volgende auto ophalen, bagage van de band en op naar de volgende bestemming, de plaats genaamd Upper Hutt. Een andere auto, geen tomtom, maar Ruud heeft op de telefoon Offline Maps ingevoerd, dus rijden!

Op de boot ontvingen we een mail met betrekking tot de toegang van het terrein. Een code voor het hek en de vraag hoe laat we verwachten aan te komen, keurig geregeld! De gastvrouw vangt ons uitermate vriendelijk op, heeft zelfs de kachel voor ons aangedaan!

Morgen willen we per trein de hoofdstad Wellington bezoeken.

Upper Hutt, donderdag 6 april 2017

Bij het opstaan regent het behoorlijk, maar dit kan de pret niet drukken, we gaan op pad. We gaan met de trein, dat maakt het volgens onze gastvrouw Ann een stuk makkelijker.
Eerst met de auto naar het station, een retourkaartje kopen, (dit kan hier nog) om vervolgens in drie kwartier naar Wellington te reizen.
Het regent eerst nog stevig, later op de dag wordt het wisselvallig en veel later droog!

In Wellington aangekomen bezoeken we eerst de Wellington Cathedral of St. Paul. Een modern gebouw dat na een bouwtijd van 40 jaar in 1998 werd opgeleverd. Vervolgens lopen we naar Old St Paul’s Church, een houten kerk, uit 1865 welke nu meer een multifunctionele invulling heeft. Wat ons opvalt zijn de prachtige glas in lood ramen en hout snijwerken.

Lopend langs de Parlement Buildings gaan we naar het Museum of New Zealand Te Papa Tongarewa. Een museum met een overzicht van de natuur van het hele land en de cultuur van de inwoners.
Aan het architectonisch extravagante gebouw is voor NZ$317 miljoen verbouwd, voor een groot deel ter bescherming tegen aardbevingen. Maar… toegang die is gratis!

Het museum vertelt ons ook, de geschiedenis van de ontwikkeling van het land op zich, de ecologische ontwikkelingen, als ook de groei van de natie vanuit de oorspronkelijke Maori bewoners en de vele immigranten van vele nationaliteiten. Een museum dus, dat zeker de moeite waard is, waar de tijd te kort voor is, om alles te bezichtigen.

Wellington, de hoofdstad van Nieuw Zeeland, is een bijzondere stad, waar ook vele panden zijn gesloopt door de aardbeving, en weer opgebouwd.

Op een gezellige locatie in de oude haven, genaamd Queens Warf, besluiten we deze dag, met een heerlijke maaltijd, een visburger voor Ineke en paella voor Ruud.
Opnieuw met de trein, waar we om 22.00 uur weer in onze cottage zijn.

Morgen zal het mooi weer zijn, dat maakt de geplande wandeling alvast aangenamer.

Upper Hutt, vrijdag 7 april 2017

Vanmorgen opgestaan, en de zon schijnt! Er is wel zoveel regen gevallen, dat er schade aan wegen is en het reisbureau informeert ons per mail daarover. Voor de tocht van morgen zijn er geen zorgen.

Vandaag wordt het een wandel dag, maar we hebben een klein probleempje, de schoenen van Ineke, zijn nu echt lek! Gisteren heeft onze gastvrouw Ann, de schoenen meegenomen of haar man ze kan repareren en dat is niet gelukt.
Dus vandaag, op naar de schoenmaker, en deze legt ons uit, niet meer te repareren. Dus… nieuwe schoenen, in de winkel staat een prachtig exemplaar, dus kopen! Gelijk maar uitproberen, een wandeling langs de Hutt River, inmiddels is alweer 18 graden!

Rond half vier zijn we terug, om op ons terras even heerlijk van de zon te genieten. We zeiden tegen elkaar, eigenlijk hebben dit nog niet zo vaak gedaan. Onder het genot van een biertje, spotten we een prachtige vogel, zwart met een witte bef ,ook zijn gezang is bijzonder om te horen.
Vanavond staat er een pizza op het menu.

Morgen op pad naar Okahuna, onderweg gaan we een oom en tante van Ruud bezoeken.

• 07 April 2017 - 14:30

Karin:

dat wordt op zoek naar een paar nieuwe schoenen! Australian, hebben ze vast daar ;-)

• 07 April 2017 - 19:07

Greta:

mooie foto's, hoor!

• 08 April 2017 - 21:20

Anne Van Nijen:

Wat schrijf je lekker duidelijk. Het voelt haast of je er bij bent.
    Nog heel veel plezier met jullie reis.
    Groetjes Annie