Start op 16 maart 2017 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Ineke en Ruud van Duijn - WaarBenJij.nu Start op 16 maart 2017 - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Ineke en Ruud van Duijn - WaarBenJij.nu

Start op 16 maart 2017

Door: Ruud en Ineke

Blijf op de hoogte en volg Ineke en Ruud

19 Maart 2017 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Op 16 maart vertrokken we uit een regenachtig Melbourne naar Nieuw Zeeland.

Te vermelden valt, dat we ervoor een paar geweldige dagen in Australiië hebben doorgebracht.
Het weer was schitterend, tot wel 30 graden, de familie heeft ons verrast, met enkele tripjes, met onder andere het zien van koala's!

Op 16 maart landden we om 14.50 uur, opnieuw 2 uur later, in Nieuw Zeeland, dus in totaal nu 12 uur later dan in Holland!

Op het vliegveld eerst maar de auto ophalen, dit bleek een Ford 4 wiel drive, Ruud in zijn nopjes!

We hadden het plan om Christchurch te bezichtigen, maar gezien de tijd zijn we direct naar ons huisjes gereden.
Oh ja, natuurlijk, eerst boodschappen doen, en vooral de wijn niet vergeten!

Onderweg zagen we heel veel schapen en koeien, maar hier is natuurlijk ook de ruimte voor!

We verblijven in de plaats Akaroa, dit is de grootste plaats van het schier eiland ten zuid oosten van Christchurch.
We worden hartelijk ontvangen in een prachtig B&B, wat ligt aan de baai genaamd, Takamatua Bay.

Op tijd naar bed, want de volgende dag willen we naar het centrum van Akaroa wandelen, goed voor onze conditie!

17 maart
Akaroa is een toeristische plaats met 1000 inwoners, aanlegplaats voor cruise schepen.
Ineke dacht, er is een strand, dus neem ik mijn zwemspullen mee, maar helaas, het zand zag er donker uit, dus niet in het water!
Wel heerlijk op het terras aan de wijn en diner, met een temperatuur van 30 graden!

Moe en voldaan waren we op tijd weer in ons huisje!

18 maart
Op tijd vertrokken, richting Tekapo, maar niet voordat we een tussenstop in Christchurch maakten.
Deze stad is in 2010 en 2011 getroffen door een aardbeving, dit was vooral in het centrum te zien.
Vele kale plekken, gebouwen, die gestut zijn met staalconstructies en containers.
Het zal nog vele jaren duren, voor dat de stad weer opgebouwd is.

Verder naar Tekapo, een tocht van 350 kilometer, het was gaan regenen, maar gelukkig klaarde dit later op, want het was een geweldige tocht, met weinig verkeer, maar wel heel veel koeien en schapen!

Opnieuw hartelijk ontvangen, deze keer maar zelf aan de slag, om een maaltijd te maken, dit smaakte ook nog lekker!

19 maart
Heerlijk geslapen, en opnieuw heerlijk weer!
Vandaag een heerlijke wandeling om het meer gemaakt, te groot om dit in 1x te doen, maar zeker de moeite waard!

Dit was voorlopig het eerste verslag, de komende dagen hebben we geen Wifi, dus tot later!

• 19 Maart 2017 - 11:41

Janny:

Prachtig broer om zo mee te kunnen genieten van jullie reis! Ik zal het onze moeder ook laten mee beleven... goed plan! Veel plezier en groetjes!

• 19 Maart 2017 - 12:32

Emmie :

Leuk te lezen te zien te volgen. Geniet! Liefs

• 19 Maart 2017 - 12:46

Mirjam & Perry:

Wat leuk om jullie te kunnen volgen! Ook de foto's zijn leuk, top!
    Heerlijk om ook een paar dagen Australië meegepakt te hebben. Ben benieuwd naar de rest.

Dikke knuffel voor jullie allebei en geniet volop!

Liefs van ons beiden.

• 19 Maart 2017 - 14:34

Cees En Beb:

Ha Ineke en Ruud,

de foto van jou tijdens het zwemmen hebben we dan nog te goed Ineke!
    Top dat we mee kunnen genieten op deze manier, hele mooie tijd toegewenst.

Liefs, Cees en Beb

• 19 Maart 2017 - 15:48

Alphons En Gerrie:

hoi,
    Wat mooi dat jullie zo genieten van het verre nieuw zeeland,
    w.s een hele belevenis, en dat met mooie wandelingen en een wijntje nadien,
    herkenbaar voor ons , het ga jullie goed en Oant Sjen ,A en Gerrie.uit Friesland.

• 19 Maart 2017 - 16:28

Greta:

leuk, hoor, om jullie zo te volgen aan de andere kant van de wereld!
    Al dolfijnen gespot, of hebben jullie nog geen boottochtje naar de fjorden gemaakt?
    Genieten!!

• 20 Maart 2017 - 11:32

Gerrie:

Klinkt goed allemaal! Genieten daar.

groet Gerrie

• 20 Maart 2017 - 16:42

Gineke:

Leuk om jullie op deze manier te volgen .
    Geniet , groeten Gineke

• 20 Maart 2017 - 17:04

Jeanet:

Wat leuk om met jullie de vakantie mee te mogen beleven.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.
    Groetjes Jeanet

• 20 Maart 2017 - 19:26

Ger En Annie:

Hoi allebei
    Leuk jullie te kunnen volgen!
    We wensen jullie nog vele mooie dagen.

• 26 Maart 2017 - 19:36

Anna Bloemsma:

Wat leuk is dit, een fijne vakantie, groeten Henk en Anna.